.

2010. dec. 11.

Θεωρία και Πράξη

Hát ugye minél egyszerűbb, annál nehezebb az átdalolás. És lehet, hogy nem adja vissza. De igyekeztem nagyon. Sok boldogságot!


Δημήτρης Ζερβουδάκης
Θεωρία και Πράξη

Τόσα χρόνια στο σχολείο
κάθε χρόνο άλλο θρανίο
μια ζωή στην ίδια τάξη
θεωρία μα και πράξη
μια ζωή στην ίδια τάξη
θεωρία μα και πράξη
Ωωω...

Κι ύστερα μέσα στους δρόμους
θες δε θες σκύβεις τους ώμους
ούτε φράγκο για κουλούρι
κι η ζωή στο καλαμπούρι
ούτε φράγκο για κουλούρι
κι η ζωή στο καλαμπούρι
Ωωω...

Σαν γαϊδούρι που παλιώνει
μα περπατησιά δεν στρώνει
έμεινα στην ίδια τάξη
θεωρία μα και πράξη
έμεινα στην ίδια τάξη
θεωρία μα και πράξη
Ωωω...

Μόνη και στερνή μου ελπίδα
η δική σου η παγίδα
ας το κάνουμε το βήμα
πέρασέ με σε άλλο τμήμα
η θεωρία ας γίνει πράξη
κι όλα θα 'χουνε αλλάξει
Ωωω...

.
Dimitris Zervoudakis
Elmélet és Gyakorlat

Annyi év az iskolában
minden évben másik padban
osztályt közben nem váltottam
elméleti s gyakorlat tan*
egy életen át egy osztályban
elméleti s gyakorlat tan
óóó…

S mikor kint találod magad
legörnyeszted a válladat
kiflire épp nincsen pénzed
így játszik veled az élet
kiflire sincsen már pénzed
épp játszik veled az élet
óóó…

Mint egy öreg, elnyűtt szamár
lépni többé nem akar már
felsőbb osztályba nem léphet
gyakorlat is az elmélet
megbuktam és úgy maradtam
elméletben s gyakorlatban
óóó…

Egyetlen s végső reményem
a csapdád mibe beleestem
tegyük meg hát azt a lépést
ne hagyj több osztályismétlést
az elmélet legyen gyakorlat
s végre minden megváltozhat
óóó…

*fájó szívvel kihagyott áthallás: elmélet és egyben gyakszi (hahaha)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése